Min egna lilla värld

Alla inlägg under maj 2010

Av Maja Sundelin - 6 maj 2010 17:28

Nu har det gamla åkt  iväg och det nya är inne här nu.

Jag snackar om min  gamla damsugare nu,  har vår städat lite grann här hemma nu & snart lär man få ett ryck att göra både det ena och det andra här hemma.. Har redan en liten lista vad som ska göras den närmaste tiden :P Kanske då man få semester i  sommar så kan man göra något av det då.

Nästa vecka måste jag på stan också  & fixa lite saker...  ;) Längar redan.

Så klart är vissa av de sakerna hemlisar :) Så det få någon veta senare..

Vart bjuden på middag idag också av pappa, efterson mannen min jobbar över ikväll (gulliga lilla du pappa)  som bjöd mig på middag så snuttit så av dig.




Nu sitter jag och längtar tills  det blir sommar för då ska jag plantera

om ALLA blommor hemma + sätta ut någon/några på min ballkong ;)


Tänkte jag måste sätta in en liten sommarbild

 som kan pigga upp en lite grann tils sommaren kommer hit


                

Zelda & blomlådan hemma hos mamma <3


Av Maja Sundelin - 5 maj 2010 19:58

Imorgon kommer mamma och häm ta min damsugare "Den gamla så klart" som jag hade hittat i min städskrubb idag, jag satt & funderade varflr jag aldrig ha lyckast fått in min nya damsugare i skrubben sen jag fick den då jag fyllde år.

Och idag vart det STORSTÄDNING där... Hittade gamla damsugaren samt en klädsträck som blivit sne i ena benet efter sängmadrass flytt här hemma.

+ Att ute på¨ballkongen finns det ett litet bord som ska slängas också.

Så nu är det verkligen stor städning här :)


En Nyhet ifrån mig:

Jag har två prinsar här hemma i mitt vitrinskåp

Riktiga sötnosar om jag få säga det själv :)



                      

 Prins Naveen                               Prins Cornelius


Men nu ska jag ta och vara lite social med gubben innan det är dags att sova.

NattiNatti sov gott & dröm sött <3



                        



Av Maja Sundelin - 5 maj 2010 17:47

Idag vart det tacos till middag :)

Har även varit inne på Cekå idag och titta hur det har blivit där..

Tog med mig Mamma & Elin dit, och nu ska man till att se om det är något bra på TV ikväll annars blir det väl något bättre att göra.

 

                                           

Av Maja Sundelin - 4 maj 2010 20:54

Då har man haft besök ifrån Sollefteå av en viss Millan, hon lämnade kvar sin bil här hos mig & gubben för att han ska ordna den till henne.

Jag känner att dagen har gått fort idag, har inte hunnit så mycket hellre.

Det hela började med att jag slutade jobba fyra idag, och skulle åka & handla middag m.m & sedan sätta igång tvätt maskinen för att ta och tvätta det sista ifrån gårdagens tvätt  &  sedan laga mat i lugn och ro.

Men det vart bara en maskin tvättning eftersom kära lilla Millan kom hastigt på besök & vart bjuden på spagetti & köttfärs sås.

Sedan hatar jag verkligen att gå ner i källaren skjälv då det är mörkt,

vet inte varför riktigt? Kan bero på att jag är lite mörkrädd av mig.

Men snart är det sommar & sol ute hela dagarna så då kan man vara lugn :)


Har fått veta att en kär bekant till oss ska ha barn i slutet av året

så jag har väldigt, väldigt tidigt nu hittat de jag ska ge

till lilla sötnosen som kommer då :)

Det märks på mig att jag verkligen älskar barn ha jag hört av vissa personer.

Skulle gärna sätta in bilder på det som jag ha kollat på men risken kan finnas att den blivande mamman tittar på min sida så jag låter bli det.     

Men nu tro jag att jag ska börja gå & sussa


Godnatt & sov sött <3

                                                  
    

  


Av Maja Sundelin - 3 maj 2010 21:06

   Dags att sussa nu

Natti Natti sov gott & dröm sött    

 

 

                          

Av Maja Sundelin - 3 maj 2010 18:32

Det är just vad det görs här just nu..

Kände att jag skulle prova det lite grann..

Och Sandy det du hade gjort förut det var  jätte fint, och jag är glad att du ville hjälpa mig med sidan min Tack Tack så mycket  ifrån mig.


I helgen, så vart det inte så mycket här hemma, Markus & jag skulle igentligen upp till svärföräldrarna på fredag men det vart inte så, utan vi var istället social med lillasyster istället, tittade på film o.s.v

Lördags så städade jag lägenheten kände att damråtterna var framme igen.

Och  sedan igår vart det inte så mycket gjort hemma var hos en kompis och sedan var det slut på den helgen.



  


Har tvätt tid  idag så de är stortvättning som pågår här nu, det är roligt att tvätta & hänga upp tvätten det som jag ogilla stort är att ta reda på det..

Men men man kan ju inte gilla allt ;)




    

Av Maja Sundelin - 1 maj 2010 19:53

Städa, städa & städa det är vad jag ha gjort ídag.

Började i sovrummet & slutade i vardagsrummet...

Damsugit, torka golv och diskat har stått på min lista idag, och mina

damråtterna vill inte flytta ur lägenheten, fast än man ber snällt.

Men men förhoppningsvis försvinner dom till sommaren få väl skaffa ett hem till dom som de kan bo i under sommaren och det.

 

Imorgon ska jag hälsa på en gammal klasskompis och se hur hon bor och så, så imorgon blir det att vara social och ha skoj :)

Medan gubben är social med svärföräldrarna mina.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards