Min egna lilla värld

Alla inlägg under oktober 2010

Av Maja Sundelin - 21 oktober 2010 17:09

Så har min kära lillasyster varit myndig i 1 vecka nu.

Snacka om att man blir mörkrädd nästan, det känns som igår

 då hon gick runt med dockvagn & dockan med Elin

 som gick brevid med en egen dockvagn & docka

 (mina små syskon är inte längre små) har jag insett nu.

Men i allafall...

 

  

Minelly i efterskott :)

 

Ska på lördag på Birsta med mamma & Elin så det ska bli kul. :)

 

 

Av Maja Sundelin - 17 oktober 2010 15:24

  

 

Du som liten.
1. Vad hette din första bästa vän?  Marie Näslund

2. Vad hette din första kärlek? Andreas

3. Vilken var din favorit rätt? Mormors tjockpannkaka

4. Vilken var din favorit färg? Blått

5. Vart bodde du? Långsele, Rosengatan & Villavägen.
6. Vad tyckte du var det bästa som hänt? Då jag fick mina

två små syskon (Elin & Lisa)

7. Vad tyckte du var det värsta som hänt? Att bli mobbad.
8. Ville du bli när du blev stor? Bagare

9. Vem var din favorit? Marie

10. Vilket godis tyckte du bäst om? Allt

Nu
1. Vad heter din bästa vän? Sofia m.f

2. Vad heter/hette din senaste kärlek? Markus <3

3. Vilken är din favorit rätt? Tacogratäng & fort.

mormors tjockpannka

4. Vilken är din favorit färg? Rosa

5. Vart bor du? Långsele
6. Vad tycker du är det bästa som hänt dig? Markus <3

7. Vad tycker du är det värsta som hänt? En massa tjafs & bråk

8.Va vill du bli när du blir stor? Barnskötare & Mamma

9. Vem är din favorit? Mamma så klart <3

10. Vilket godis tycker du bäst om? Choklad

Av Maja Sundelin - 12 oktober 2010 20:54

Bilder från dagen till kvällen :)

 

     

Elins presenter som hon hade

fått av familjen på förmiddagen

  

Den goda tårtan som mormor

 hade bakat till Elin:)

 

   

Bella vill också ha en bit

Det är sant, hon säger de här till mig ;)

 

    

God kakorna Elin bjöd på :) &  Kattskålarna hon fick av mormor <3

     

Ensio & Haydi & födelsedags gästerna  

 

    

Mera födelsedags gäster & Elins presentbord som är full nu med presenter :) 

 

   

 

Födelsedagbarnet!

 

Hoppas du hade en jätte fin dag Elin,

 med många presenter & mycket roligheter // Kramar Storasyster <3 

 

Av Maja Sundelin - 12 oktober 2010 20:13

Så var det tisdag idag, slutade jobbet vid halv ett idag & gissa vad..

Mina tygskor som jag trodde skulle hålla längre sprack upp ordentligt idag.

Så då tog jag en snabb sväng till Solle med mamma och köpte ett par kängor som jag ska ha nu och till vintern, känner att jag skiter i att det är kanske för tidigt för det men har hellre extra sockar om jag börja lukta tåbira

än att gå & ha skor som jag kommer att frysa tårna av.

Var in på skattkistan också och köpte lite julgrejor med mera.


    

Mina nya känger :)


    

Köpte dessa på Skattkistan, snögubbarna är till mormor :)

(Till hennes julkort som hon ska få i år av mig)

Sedan kan man ju gissa på dessa julstrumpor vilka som ska ha dom :)

Rosa- Min :) & Röd- Markus :)



  

Innan vi lämnade skattkistan så fick jag en jätte fin julduk av mamma

& världens sötnos som jag verkligen är kär i nu <3

 

         

Kolla på min sötnos är inte hon/han söt <3

 

Tack snälla mamma för dom två fina presenterna

som jag fick av dig idag <3

 

Nu ska jag gå & mysa med Markus lite grann

 

          

Av Maja Sundelin - 10 oktober 2010 09:36

  

Idag fyller denna tjej 19 år!

Ska snart dit & fira henne, med en massa presenter

som kommer ifrån mig & hennes svåger :)

& senare under eftermiddagen så ska jag följa mamsen

och hämta två av hennes klasskompisar på stan, och är bjuden

på filmkväll hos henne ikväll med Markus + att tre, fyra av hennes klasskompisar

som också är där och gratta henne & ska se på film med oss.

 

Men innan dess så ska jag på marknaden med Sofia, ska bli jätte kul :)
Ska ta en massa bilder idag ifrån Elin's kalas & ifrån marknaden.

Så kameran är laddad & klar nu ;P


Av Maja Sundelin - 9 oktober 2010 23:29

           

Av Maja Sundelin - 9 oktober 2010 22:32

       

Vilka samtal man kan ha med sina vänner ibland.

Just nu prata jag & Karlsson om barn ^^

Om vi skulle få barn, vad det då skulle bli för kön, hårfärgen, ögonen m.m

och de kan man ju fundera på faktiskt.

Om jag skulle få barn vad skulle jag få då?

Skulle jag få en flicka? eftersom det är mest flickor på min sida?

Eller skulle jag få en pojke? eftersom de finns nästan bara killar på Markus sida :)

 

  

Som denna sötnos kanske <3

 

Skulle jag få barn med honom då hoppas jag på att hon/han

Får av mig:

* mina läppar, näsa & ögon

Resten kan få komma ifrån Markus

Mitt tunna hår & rumpa gillar jag inte så den genen

hoppas jag bebisen få av Markus :P

Av Maja Sundelin - 9 oktober 2010 19:59

Ledsen mina trogna läsare att jag har varit borta någon dag här ifrån.

Ni har verkligen saknat mig här har jag hört :)

Men kan ju berätta allt det som har hänt sen jag skrev här sist.

 

Fredag

Då åkte jag & gubben till videoteket på kvällen och hyrde film.

Eller rättare sagt det var jag som hyrde film :)

Det vart dessa två:

 

                   

Jag måste säga att den här filmen "Phat girlz"

är nog en av dom bästa filmerna jag har sett :)

Den visar att även mulliga & fyllliga tjejer kan älskas

för så som dom ser ut, och att det finns killar

som hellre föredra dom än de som är mindre mullig & fyllig.

Och jag får riktiga härliga känslor varje gång jag ser den.

 

Wallander- Hemligheten

Den har jaginte sett hela än, men så fort jag har sett den

så ska jag berätta om den var bra att se.

Och om de är något att rekommendera att se :)

 

Lördag- Idag

Marknaden med gubben <3

Köpte inte så mycket där, det vart bara dessa:

* Två nyckelringar "Betty Boop & Hello Kitty"

* Spagetti mått (Om hur många personer man ska koka)

* Tejp

* En julbild med tre kattungar & en tomte

* & Hello Kitty pennor

 

Och medan vi var på marknaden så träffade vi Sofia med sin gubbe.

Vi sågs inte så länge men i morgon då ska jag på marknaden med henne :D

Och imorgon fyller ju lillasyster år också :) Så då ska man fira henne också.

 

Men nu ska jag, Elin & Markus kolla på en rysare

 

  

Vi ska kolla på denna film

& jag hoppas jag kan sova inatt, annars blir

det nattlampan som får vara tänd vad än gubben säger om det :P

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards