Min egna lilla värld

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Maja Sundelin - 2 oktober 2010 14:38

   Så var det slut på kalaset hos mamma, de kom ganska så mycket folk och firade henne :) Tyvärr så glömde jag min kamera hemma så jag fick inga bilder ifrån kalaset men ska fråga mamma sedan om jag kan få någon bild av henne.

Idag hos mamma fick jag världens dummaste  fråga av en av mamma's kompisar jag vart lite små irreterad på henne faktiskt.


  

Jag hade gett mamma denna bild i en ram

med en liten peng som låg inne i ramen

Då hon såg den frågar hon mig: - Maja, ska din mamma bli mormor?

Också storflinar hon åt mig,

(Då tänkte jag) Vad sjutton kan man inte ens få ge sin mamma en bild

med en bebis på utan att folk ska tro något.

Ser ut som jag är gravid eller vaddå????

 

(Det är inte första personen som säger det till mig

 & det börja bli liten för mkt tycker jag med att säga det)

 

Svarade henne att något sånt är det inte ramen ska tolkas som.

och hon bara fortsatte och fortsatte med att säga att hon trodde

och trodde att mamma skulle bli mormor.

Kanske man skulle ha sagt det till henne, att jag ska ha barn

så hon hade något mer att prata om.

Äh, näe nu struntar jag i det,  En bebis vill jag ha men när det blir

det få komma när det komma & den dagen kommer mamma verkligen få en chock :) Man har ju sina planer som sagt var inför den dagen.

 

Att bero på barn så är det många som jag känner som  ska ha barn nu denna år, några som redan har fått & som ska få sedan ;)

 

* En före detta arbetskamrat ska ha barn vilken dag som helst nu.

* En gammal klasskompis som få barn nu i oktober

* & en tjej som är nästan som en moster till en ska ha barn i december

Har redan köpt en present till henne :)

Håller på att få myrer i fingrarna nu tills hon ska ha bebisen är så nyfiken på om de blir en tjej eller kille som hon får.

 

Hittade denna på mig & Sofia på datorn tänkte att jag skulle sätta in den här :)
Det är på lucian/skolavslutningen -07 kommer inte riktigt ihåg  när det var?`

Men nu har hon åkt till Gbg, och är där några dagar nu, börja små sakna henne lite nu men hon kommer ju snart tillbaka hit till Västernorrland igen :P

 

           

 

 

 

 

      Ha det så bra så länge!

 

Av Maja Sundelin - 2 oktober 2010 08:34

       Ta aldrig något för givet.

Ha dina vänner nära ditt hjärta. för du kanske vaknar en dag och upptäcker

 att du har förlorat en diamant när du var för upptagen för att samla stenar.

Det är bättre att ha få diamanter än för många stenar.

Detta är till alla vänner som jag har nära mitt hjärta ni är mina diamanter

som jag är rädd om, och som jag aldrig vill mista.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Datum:  31/12-09

  

 

Jag vill vara din vän i all evighet, utan minsta avbrott.

Först när bergen sjunker ner & floden torkar ut,

när det blixrar & dundrar på vintern, och när det regnar & snöar på sommaren.

När himlen & jorden förenas, först då skall jag skiljas ifrån dig! // CM

Av Maja Sundelin - 2 oktober 2010 07:51

 

  

 

Världens bästa mamma fyller år idag! :)

 

Idag fyller mamma år som sagt var, så idag ska jag, Elin, Markus

 & kanske  lilla Elton också, ner till henne & fira henne :)

Hoppas hon kommer att gilla våra tårtor som jag & Elin gjorde igår till henne. Elin kallar kallar dom för "Våra mästerverk" och de kanske dom är också :)

Ska ta kort idag som jag ska sätta in här sedan.

 

Igår kväll kollade jag klart på min sista "Danielle Steel film"

som jag  hade köpt senast samt  tre styckna till.

Tro jag ska försöka samla alla dom filmerna, eftersom dom är ju så bra :)

 

        

Senaste inköpet av Danielle Steel filmerna :)

 

 

      

Sedan är de så klart dessa som jag har sedan förut :)

 

Kollade på Cdon att det fanns 24 Danielle Steel filmer

och jag har bara sju av dom, så det är  17 filmer som jag inte

har ;P Kanske kommer att ta ett tag att samla alla då, om jag inte favoritsera dom att jag köper dom jag gillar mest :)

 

    Kramar Maja!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards